همونطور که گفتیم، داشتن یه وبسایت خوب و سئو از حیاتی ترین چیزهاییه که برای کسب و کار آنلاین نیاز دارین و یکی از مهمترین بخشهای سئوی سایت تولید محتوا محسوب میشه؛ اما چقدر از تاثیر تولید محتوا بر کسب و کار مجازی میدونید؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله، به این بپردازیم که در صورت داشتن محتوای خوب و کانتنت مارکتینگ ، چقدر میتونیم به رشد کسب و کار اینترنتیمون کمک کنیم؟
تاثیر تولید محتوا بر کسب و کار مجازی
اگر از همکاران ما باشین میدونین که از روز اول شروع همکاریمون به شدت تاکید داریم که به فکر محتوای خاص خودتون باشین و با تولید محتوای متناسب با کسب و کارتون، برای مخاطبهای هدف خلق ارزش کنین و اونها رو به سمت خرید محصولات یا استفاده از خدماتتون بکشونین. در مقالهی « اینترنت مارکتینگ چیست ؟ » به بلاگنویسی اشاره کردیم و گفتیم که از راحتترین و کمهزینهترین کارهاییه که برای تولید محتوا در بستر وب میتونین انجام بدین. البته همونطور که همه میدونن، باید بگم هیچ کار درآمدزایی راحت نیست(!) و تولید محتوا نیازمند داشتن دانش عمومی کافی، دونستن اصول نویسندگی و همینطور یادگیری اصول نگارشیه. حالا اما میرسیم به یه سوال مهم…
چرا تولید محتوا مهمه؟
کسب و کار مجازی شما بازتاب کاملیه از کسب و کار شما در دنیای واقعی؛ پس ارزشمندی محتوای تولیدی شما به اندازهی ارزشمندی کسب و کار شمائه. همین یک جمله کافیه تا اهمیت محتوای تولیدیتون رو متوجه بشین. هر کلمهای که مینویسین، برای توصیف کسب و کارتونه و به همین دلیل و به دلایل مختلف دیگه مثل تاثیر تولید محتوا بر سئوی سایت باید به تاثیر تولید محتوا بر کسب و کار مجازی تون توجه ویژه کنین. مهمترین دلایلی که باید به خاطر اونها به تولید محتوا اهمیت بدین اینها هستن:
راحتی و سادگی نوشتن
چه کاری در دنیا سادهتر از نوشتن؟ هر چه میخواهد دل تنگت بنویس! مگه چه کسی بهتر از شما و همکارانتون با حرفه و کسب و کار تخصصیتون آشنایی داره؟ اگر سابقهی طولانی مدتی در کار و کاسبی خودتون دارین یا اگر تازه کارین اما به حرفهتون علاقه دارین، با نوشتن مطالب متخلف دربارهش میتونین علاوه بر مطالعه و افزایش دانش خودتون، به راحتی به مخاطبان و علاقهمندان سراسر وب هم اعلام کنین که وجود دارین و کارتون براتون ارزشمنده. این موضوع اطمینان خاطر کافی بهتون میده که مخاطب به شما نزدیکتر میشه و کم کم به مشتری و یا طرفدار پروپاقرص شما تبدیل میشه.
وقت و هزینهی کم، بازدهی بالا
اگر کمی خلاق باشین و با اصول اولیهی نوشتن آشنا، مطمئن باشین که برای تولید محتوای متنی اصلا وقت زیادی نیاز نیست و به راحتی میتونین بنویسین. اما ممکنه شما همین وقت کم رو هم نداشته باشین؛ اون موقع میتونین از متخصصان تولید محتوا کمک بگیرین تا شما رو راهنمایی کنن و براتون محتوای تخصصی تولید کنن. هزینهی تولید محتوا هم بستگی به کیفیت و سئوی محتوا داره اما در کل تولید محتوای متنی مبتدی و متوسط هزینهی بالایی نداره که اون رو علاوه بر همه کسب وکارهای آنلاین، به طور مخصوصی برای کسب و کارهای نوپا خیلی ارزشمند میکنه.
سئو، سئو، سئو
هر چقدر هم خوب محتوا بنویسین، باز هم نیازه تا محتواتون رو سئومحور کنین تا بشه اون رو به صفحات جستجوی گوگل رسوند و ازش ورودی گرفت. علاوه بر ورودی ارگانیک که از طریق تبلیغات محلی انجام میشه، برای توسعه کسب و کار نیازه که اون رو به بازار هدف بزرگتر هم معرفی کنین. سئوی وبسایت برای همین انجام میشه تا شما در نتایج گوگل در رتبه های بالا ظاهر بشین. البته که سئو کار یک روز نیست و وقت میطلبه که توی یه مقاله ی جدا دربارهش صحبت میکنیم.
تهیه و جمعآوری مرجع
اگر کسب و کار شما اطلاعات محور باشه، بلاگ نویسی به شما کمک میکنه مرجعی کامل از اطلاعات مربوط به حوزه کاریتون داشته باشین که با تقویت این مرجع و اضافه کردن مطالب بیشتر و مفیدتر به صورت دوره ای میتونین از رقیباتون جلو بزنین و با سئومحور کردن هر مطلب، جایگاهتون رو در صفحات جستجوی گوگل حفظ کنین.
سخن آخر
همونطور که گفتیم، نوشتن کار ساده ایه؛ هر روز داریم مینویسیم و هر روز داریم یاد میگیریم. اما نوشتن یک مقاله اینترنتی سئومحور بحثی تخصصی و حرفه ایه که با یادگیری اصول اون و استفاده درست، میتونین برای ارتقای کسب وکارتون ازش استفاده کنین. اگر درباره تاثیر تولید محتوا بر کسب و کار مجازی تون سوالی دارین، میتونین از مشاوران اسکرول استودیو در این زمینه کمک بگیرین.
0 دیدگاه