ترندهای تبلیغات ویدیویی | تبلیغات ویدیویی چه سودی دارند ؟

ترندهای تبلیغات ویدیویی | تبلیغات ویدیویی چه سودی دارند ؟

نویسنده: علی کوچه باغی

9 آذر 1400

در مقاله‌ی اینترنت مارکتینگ چیست ؟ – راه های کسب درامد از وبسایت به تبلیغات ویدیویی اشاره کردیم و گفتیم که تولید محتوای صوتی و تصویری یکی از بهترین راه های کسب درآمد از وبسایته. اما شاید بپرسین به چه صورت؟ خب، اینجاییم تا بررسی کنیم تبلیغات ویدیویی چه سودی دارند … پس با مقاله‌ی ترندهای تبلیغات ویدیویی همراه اسکرول استودیو باشین تا با هم به یک سری نکات مهم در این باره بپردازیم و در آخر تصمیم بگیریم که آیا تبلیغات ویدیویی برای کسب و کار شما خوبن یا نه.

گفتنیه که برای مشاوره درباره‌ی تبلیغات ویدیویی میتونین با اسکرول استودیو در ارتباط باشین؛ فقط کافیه این فرم رو پر کنین و برای ما بفرستین یا از طریق این شماره ها با ما در ارتباط باشین.

 

اصلا تبلیغ ویدیویی چی هست؟

تبلیغات ویدیویی محتوای تبلیغاتیه که قبل، حین یا بعد از پخش محتوا پخش میشه. بعضی از متخصصان بازاریابی تعریف تبلیغات ویدیویی رو گسترش میدن تا شامل تبلیغات نمایشی با محتوای ویدیویی بشه؛ مثل تبلیغاتی که با قرار دادن نشانگر ماوس روی اونها شروع میشن و تبلیغات ویدیویی بومی (محلی) که در شبکه‌های تبلیغات دیجیتال تبلیغ میشن. حتی بخشی از ویدیوهای شبکه های اجتماعی ما مثل اینستاگرام هم میتونه یک تبلیغ ویدیویی محسوب بشه.

 

مزایا و معایب تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی یکی از محبوب ترین راه ها برای دستیابی به مخاطب آنلاینه. کارشناسان عقیده دارن که تبلیغات ویدیویی در یک دهه‌ی آینده بر دیگر انواع تبلیغات غالب خواهند شد که نشون میده الان زمان ایده آلی برای شماست تا بدونین چطور میشه دسترسی و اثربخشی کلی اونها رو با کمپین های مختلف بهبود داد.

تبدیل ویدیو به بخشی از استراتژی تبلیغات به شما این امکان رو میده که با مخاطبانی که تبلیغات متنی و بنری رو نادیده میگیرن تعامل داشته باشین؛ همچنین، تبلیغات با ویدئو به شما انعطاف‌پذیری بیشتری میده تا محصول یا خدمات خودتون رو بشناسونین و حس همدردی رو در مخاطبتون ایجاد کنین که برای برخی محصولات یا خدمات بهترین استراتژیه.

البته گفتنیه که اگر چه بازاریابی با ویدئوها در حال افزایش محبوبیته، اما این باعث نمیشه که تبلیغ ویدیویی شما رو به برنده ای تضمین شده تبدیل کنه! نتایج یک مطالعه ایرلندی نشون میده که 60٪ از مخاطبان این تبلیغات احساس میکنن تبلیغات بیش از حدی رو در ارتباط با پلتفرم های ویدیویی میبینن که خسته‌شون میکنه. همچنین، 35 درصد گفتن که از این تبلیغات ناامید شدن چون که اونا رو از رسیدن به محتوای مورد نظرشون دور میکنه… اما نامید نشین! به خوندن مقاله ادامه بدین…

 

برای مشاوره درباره‌ی تبلیغات ویدیویی میتونین با اسکرول استودیو در ارتباط باشین؛ فقط کافیه این فرم رو پر کنین و برای ما بفرستین یا از طریق این شماره ها با ما در ارتباط باشین.

 

با تبلیغات ویدیویی چه کنیم؟

پس اینکه کسی روی تبلیغ ویدیویی شما کلیک کنه به معنای اینه که تحت تاثیر عنوان و یا تصویر کاور ویدیوی شما قرار گرفته. از طرف دیگه، تبلیغات ویدیویی شامل عناصر بیشتری میشه که مخاطب ممکنه مرتبط یا جذاب بدونه. میتونین از یه آهنگ جذاب، یه خط آغازین خنده‌دار یا یه موقعیت مرتبط برای جذب بیننده استفاده کنین و در واقع، از اونها بخواین که کل ویدیوتون رو تماشا کنن.

آماری که در بخش قبل مقاله‌ی ترندهای تبلیغات اینترنتی بازگو کردیم، نشون میده که باید برای ایجاد تبلیغات ویدیویی، که مخاطب اون رو واقعا ارزشمند و مرتبط بدونه، مراقب باشیم. محل قرار دادن یک تبلیغ ویدیویی هم بسیار مهمه؛ چون هدف اینه که هر محتوای تبلیغاتی رو به بهترین شکل و در بهترین زمان و مکان به مخاطب برسونیم. اگر تبلیغ در جایی ظاهر بشه که یک وقفه‌ی طبیعی وجود داشته باشه، مثلا قبل از اینکه مجری درباره‌ی موضوع جدیدی بحث کنه، بیننده ها ممکنه تمایل بیشتری به دیدنش داشته باشن.

بیشتر متخصصان این حوزه از راه‌حل‌های پیشرفته‌ای مثل Scroll-to-Watch و Click-to-Watch استفاده میکنن که در اونها بیننده فعالانه به تماشای تبلیغ میپردازه و به این طریق میتونه کنترل تجربه‌ی آنلاینی رو که می‌خواد، داشته باشه. این روشها به طور مستقیم با ماهیت مزاحم و آزاردهنده‌ی تبلیغات ویدیویی قبل از پخش در تضاده و نرخ بازدهی بسیار بهتری رو به همراه داره.

 

ترندهای تبلیغات ویدیویی

1. تبلیغات ویدیویی اونقدرها هم کوتاه نیستن

یوتیوب یکی از اولین پلتفرم هایی بود که تبلیغات شش ثانیه ای رو ارائه کرد. اما با این حال، از اواخر سال 2015، محبوب ترین مدت تبلیغات ویدیویی 30 ثانیه‌س. این داده‌ نشون میده که وقتی صحبت از ویدیو میشه، مردم مایل هستن برای مدت طولانی‌تری به تبلیغ شما توجه کنن.

 

2. کاربران تلفن همراه راحتتر و مشتاق‌تر هستن

تحقیقات نشون میده که کاربران گوشی‌های هوشمند زمان بیشتری از تبلیغ ویدیویی طولانی مدت رو میبینن. وقتی 72 درصد از کاربران تلفن همراه به مدت شش ثانیه تبلیغ رو تماشا کردن، به تعامل ادامه میدن. به علاوه، کاربران گوشی بیشتر از کاربران دسکتاپ به ویدئو متعهد هستن.

اما لازمه بدونین که حتی در بین کاربران تلفن همراه، توجه پس از 22 ثانیه به شدت کاهش پیدا میکنه. پس اگر به دنبال تبلیغات ویدیویی برای موبایل هستین، باید بر اساس نوع ترافیکی که می‌خواین جذب کنین، به طول اون توجه کنین.

 

برای مشاوره درباره‌ی تبلیغات ویدیویی میتونین با اسکرول استودیو در ارتباط باشین؛ فقط کافیه این فرم رو پر کنین و برای ما بفرستین یا از طریق این شماره ها با ما در ارتباط باشین.

 

3. بودجه‌ی تبلیغ ویدیویی در حال افزایشه

گزارشی که در اوایل 2019 منتشر شد، تایید میکنه که بودجه‌ی تبلیغات ویدیویی دیجیتال سالانه 25 درصد افزایش داشته. این رشد در صنایع خاص بیشتره؛ به عنوان مثال، در رسانه و سرگرمی، هزینه‌ی تبلیغ ویدیویی از سال 2018 تا 75 درصد افزایش داشته!

شما به عنوان تبلیغ‌کننده باید از این تغییرات آگاه باشین؛ به‌ ویژه اگر کسب و کار شما به هر دلیلی کاهش بودجه‌ای در انتظار داشته باشه. فراموش کردن تبلیغات ویدیویی میتونه باعث عقب افتادن شما از رقبا بشه.

 

4. تبلیغات انیمیشنی در حال محبوب شدن هستن

هدف هر کمپین تبلیغاتی ویدیویی، علاقه مند نگه داشتن بیننده‌س. شرکتها میتونن با استفاده از انیمیشن در تبلیغات خودشون جادو کنن! افزودنیهایی مثل کارتونهای ترکیب شده با فیلم های واقعی و طرحهای گرافیکی خاص میتونن محتوا رو زنده، مرتبط و سرگرم کننده کنن.

انیمیشن به بازاریابان گزینه های بیشتری برای ایجاد انواع مختلف تبلیغات ویدیویی میده که برخی از اونها ممکنه در غیر این صورت دشوار یا غیرممکن باشن.

 

کلام آخر : تبلیغات ویدیویی چه سودی دارند ؟

یا بهتر بگیم: تبلیغ ویدیویی چه سودی برای شخص شما دارن؟ شما در هر حوزه‌ی کاری که مشغول فعالیت باشین میتونین به نوعی از مزایای متعدد تبلیغات ویدیویی بهره ببرین. محتوای ویدیویی توجه کاربران رو به خودش جلب میکنه و زمانی که مردم با اون هماهنگ میشن، آگاهی از برند شما بالا میره. راه‌های زیادی وجود داره که با استفاده از اونها میتونین تبلیغ ویدیویی قانع‌کننده‌ای ایجاد کنین که علاقه‌ی بیننده ها (که مخاطبان/مشتریان احتمالی شما هستن) رو به خود جلب کند.

یادتون باشه که تنها محدودیت شما در تبلیغات ویدیویی، تخیل‌تونه!

 

برای مشاوره درباره‌ی تبلیغات ویدیویی میتونین با اسکرول استودیو در ارتباط باشین؛ فقط کافیه این فرم رو پر کنین و برای ما بفرستین یا از طریق این شماره ها با ما در ارتباط باشین.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

دیگر مقاله های ما…

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *